БФ "КРАЩІ ДРУЗІ"

UA

Благодійність в епоху цифрових технологій

Благодійність в епоху цифрових технологій

Цифрові технології

Цифрові технології

Благодійність та її традиційні форми

Як ми знаємо, благодійність - це добровільна діяльність, спрямована на задоволення потреб тих осіб, які потребують підтримки. При цьому, благодійна діяльність не передбачає одержання благодійником прибутку. Благодійність - це прояв людського милосердя, щедрості та соціальної відповідальності. Основна мета благодійності полягає в полегшенні страждань та покращенні якості життя людей, які опинилися у скрутних життєвих умовах.

За багато років існування благодійності сформувались її основні традиційні форми:

  1. Фінансова допомога: Одним з найпоширеніших способів благодійності є фінансова підтримка. Це може бути пожертва грошей або матеріальних цінностей на допомогу нужденним.
  2. Волонтерство: Волонтери відіграють важливу роль у сфері благодійності, вони безкоштовно витрачають свій час і зусилля на надання допомоги благодійним організаціям та тим особам, які потребують допомоги.
  3. Послуги та матеріальна допомога: Надання безкоштовних послуг або матеріальних благ є ще однією формою благодійності, яка може включати надання безкоштовних консультацій, медичних послуг, продуктових наборів тощо.
  4. Соціальна активність: Активна участь представників громади у соціальних проєктах, заходах та інших ініціативах, спрямованих на допомогу тим хто її потребує, також є формою благодійності.

Благодійність завжди відігравала важливу роль у життєдіяльності громадянського суспільства як спосіб допомогти та підтримати один одного в скрутний час. Як правило, благодійна діяльність реалізовувалась через описані вище традиційні форми. Однак, з появою цифрових технологій, способи взаємодії з донорами та методи збору коштів зазнали значних змін.

Вплив технологій на благодійну діяльність

Вплив технологій на благодійність

Вплив технологій на благодійність

Технології суттєво змінили ландшафт благодійності. Можливо навіть сказати що технології здійснили революцію у сфері благодійності, збільшивши функціонал та можливості благодійних організацій. Інтеграція технологій у благодійний сектор привнесла численні переваги та можливості практично для всіх суб’єктів благодійної діяльності, серед яких благодійні організації, донори, бенефіціари. Цифрові технології значно спростили процес  залучення коштів, зробивши його більш доступним та ефективним.

  1. Інтернет-платформи: Одним із найпомітніших способів впливу технологій на благодійність є поява онлайн-платформ для збору коштів. Платформи забезпечують зручний та ефективний спосіб для благодійних організацій охопити широку аудиторію і збирати пожертви від прихильників по всьому світу. Такі веб-сайти як GoFundMe чи Kickstarter, дозволяють організаціям та фізичним особам запускати кампанії зі збору коштів на конкретні проєкти чи адресні потреби, що в рази пришвидшує та спрощує збір коштів.  
  2. Мобільні додатки:  Однією із головних переваг мобільних додатків, для таких цілей як благодійність, є збільшення кількості донорів через спрощення комунікації. Донори можуть легко знайти інформацію про потребу у допомозі та реєструватися як потенційні благодійники. А ще, через такі додатки може відбуватися мотивація до добрих справ. Наприклад, такі мобільні додатки як Charity Miles мотивують користувачів до благодійності через повсякденні активності.  
  3. Соціальні медіа: Поява соціальних мереж мала глибокий вплив на благодійність. Благодійні організації тепер мають можливість використовувати соціальні медіа-платформи, такі як Facebook, Twitter та Instagram, для підвищення обізнаності потенційних донорів та осіб що потребують допомоги про діяльність організації. Через соціальні мережі в режимі реального часу відбувається взаємодія з прихильниками та мобілізація спільнот для проведення фандрейзингових кампаній. Стратегії цифрового маркетингу, включаючи таргетовану рекламу та партнерства з відомими блогерами, довели свою ефективність, яка полягає у розширенні інформаційного простору, розвитку комунікацій з потенційними донорами,  залученні більшої кількості пожертв.  

Інноваційні технології в благодійності

Інновації в благодійності

Інновації в благодійності

Інноваційні технології виводять благодійну діяльність на новий рівень розвитку, підвищуючи ефективність та прозорість благодійності. Ці технології мають потенціал для оптимізації процесів, охоплення ще ширшої аудиторії та сприяння більш значним внескам у благодійність. Ось деякі ключові технології, які формують благодійність майбутнього:

  1. Технологія блокчейн: Технологія блокчейн перебуває на стадії дослідження благодійниками. Але, вже зараз зрозуміло що за цією технологією  у благодійному секторі майбутнє. Все через її здатність забезпечити високий рівень прозорості благодійної діяльності. Використовуючи блокчейн для пожертв, благодійні організації зможуть забезпечити безпечний переказ і відстеження коштів, знижуючи ризик шахрайства та неефективного управління коштами. Невід’ємною частиною технології блокчейн є криптовалюти, які відкривають нові можливості для міжнародних донорів, спрощуючи процес передачі коштів через кордони. Платформи що пропонують послуги зі збору пожертв у криптовалютах вже присутні в мережі інтернет. Наприклад, така платформа як Whitepay пропонує свої сторінки для пожертв, які, на їх думку, чудово підходять для збору коштів у криптовалюті для досягнення благодійних цілей. Але, все ж таки слід відзначити, що використання криптовалют у сфері благодійної діяльності потребує більш досконалого законодавчого врегулювання.  
  2. Віртуальна реальність (VR): Технологія віртуальної  реальності вже сьогодні активно впроваджуються у сфері благодійності. Такі технології застосовують при реабілітації військових. Завдяки нейропластичності (адаптивності мозку) та його «обману» у спосіб занурення у віртуальну реальність, лікарям вдається допомогти повернути втрачені можливості руху. Віртуальну реальність також використовують для боротьби з посттравматичним синдромом.   
  3. Штучний інтелект (AI): Штучний інтелект поступово знаходить все більше прихильників серед суб’єктів благодійної діяльності. Це пов’язано із тим що такий інтелект можна використовувати для автоматизації процесів прийняття рішень благодійними організаціями. Ця технологія може швидко і точно аналізувати великі об’єми  даних та прискорити процес прийняття обґрунтованих рішень благодійною організацією щодо напрямків використання її ресурсів. Наприклад, штучний інтелект може бути використаний для аналізу даних про рівень бідності, стан здоров'я та освіти, щоб визначити, яка благодійна ініціатива матиме найбільший вплив.  

Виклики для благодійних організацій в епоху цифровізації  

Виклики цифровізації

Виклики цифровізації

Новітні цифрові інструменти пропонують нові можливості для фандрейзингу та благодійності в цілому. Але, на жаль, вони також пов'язані з певними проблемами. Невеликим організаціям часто не вистачає ресурсів та досвіду для ефективного використання цифрових платформ. Крім того, зростає кількість онлайн-шахрайств що викликає занепокоєння щодо безпеки даних і може підірвати довіру громадян до цифрових пожертв. Тож існують певні виклики, з якими стикаються благодійні організації:

  1. Кібербезпека та захист даних: В еру цифрових технологій кібербезпека стає одним з головних викликів для благодійних організацій. Збір та зберігання великих обсягів персональних даних як донорів так і бенефіціарів вимагають високого рівня захисту від хакерських атак та можливого витоку інформації.  
  2. Цифровий розрив: Не всі благодійні організації мають доступ до сучасних технологій або до ресурсів, які необхідні для впровадження таких технологій у процеси благодійної діяльності. Цифровий розрив між великими та малими організаціями може збільшити нерівність у залученні коштів та впливі на потенційних донорів.  
  3. Перенасичення інформацією: У світі, де кожен може легко створити кампанію зі збору коштів, потенційні донори можуть відчувати перенасичення інформацією. Це може призвести до зниження уваги донорів та втрати інтересу до підтримки благодійних ініціатив.  
  4. Залежність від технологічних платформ: Зростаюча залежність від соціальних мереж та інших цифрових платформ у просуванні благодійних ініціатив має і свої ризики. Зміни в алгоритмах роботи платформи, технічні проблеми та інші потенційні технічні ризики можуть негативно вплинути на важливі фандрейзингові кампанії, комунікацію з донорами та реалізацію благодійних програм. Благодійна організація може втратити потенційні пожертви чи будь-яку іншу підтримку, якщо платформа не зможе ефективно функціонувати в потрібний момент.  

Висновок

Технології здійснили революцію у сфері благодійності, розширили можливості для збору коштів, покращили комунікацію з донорами та пришвидшили процеси залучення пожертв. Також цифрові технології сприяють прозорості благодійної діяльності. Інтеграція технологій у благодійний сектор продовжує стимулювати інновації та підвищує ефективність, що, зрештою, призводить до більшого соціального впливу та позитивних змін у громадах по всьому світу. При цьому, будь-які інноваційні зміни потребують і законодавчого врегулювання, так як інновації зачіпають такі фундаментальні речі, як права людини. 

Анатолій Нестеренко

Також Вас може зацікавити:

Підсумки благодійної діяльності у 2023 році

Як бізнес може долучитись до підтримки України

Психологічна підтримка у сфері благодійної діяльності

Благодійна діяльність у США та в Україні. Історія та сучасний стан