Підготовка до школи в м. Суми. Зміни та новації у складні часи.
У мальовничому місті Суми, розташованому на північному сході України, освітня система завжди відігравала ключову роль у формуванні майбутнього молодого покоління. Підготовка до школи, як елемент додаткової освітньої підготовки, була традиційною для України, з акцентом на розвиток у дошкільнят базових навичок читання, письма та арифметики. Поступово впроваджувались деякі цифрові технології, щоб діти швидше адаптувались до новинок технологічного прогресу. Однак, з появою таких негативних явищ як Covid і війна, суб’єкти додаткової освітньої підготовки зіткнулися з суттєвими викликами, які потребували негайних і ефективних змін в процесі підготовки дітей до школи.
Зміни у підготовці до школи
Covid та війна внесли свої корективи у життя мешканців Сум, не оминувши при цьому і сферу додаткової освіти. Підготовка до школи дітей віком 5-6 років зазнала суттєвих змін, пов’язаних з адаптацією до нових реалій. Перехід на дистанційне навчання змусив освітні інституції швидко інтегрувати цифрові технології у навчальний процес. Вчителі, батьки та учні опанували нові формати взаємодії, від відеоконференцій до електронних платформ для навчання та спілкування. Зрозуміло, що такі зміни не могли не вплинути також і на тих дітей, яким ще тільки прийдеться перший раз йти до школи.
Давайте більш детально окреслимо основні зміни:
- Впровадження цифрових технологій: З початком воєнного стану, школи міста Суми швидко адаптувались до нових умов, зробивши ставку на цифрові технології. Вчителі проходили спеціалізовані тренінги, щоб ефективно використовувати онлайн-платформи для навчання. Що стосується дітей 5-6 років, які тільки готуються стати школярами, для ефективної їх підготовки викладачам приходиться поєднувати традиційні освітні підходи з інтеграцією цифрових інструментів. Ось кілька ключових стратегій, які використовують викладачі: раннє знайомство з технологіями; розвиток навичок цифрової грамотності; розвиток навичок критичного мислення та вирішення проблем; залучення батьків до підготовки дітей; балансування часу, проведеного перед екраном.
- Адаптація навчальних програм: Програми додаткової освітньої підготовки були переглянуті з метою інтеграції тем, пов’язаних з розвитком емоційної стійкості та адаптацією до змінних умов. Педагоги впровадили ігрові методики, що дозволяють дітям краще засвоювати інформацію та ефективно працювати в команді.
- Залучення батьків та громадськості: Активна участь батьків у освітньому процесі стала одним з ключових факторів успіху адаптації до нових умов. Школи та благодійні організації організовують вебінари та майстер-класи для батьків, щоб навчити їх ефективно підтримувати процеси навчання дітей вдома.
- Благодійні проєкти з підготовки дітей до школи: Одним з позитивних проявів змін у підготовці дітей до школи є збільшення кількості благодійних проєктів, які забезпечують безкоштовну підготовку дітей в складних життєвих умовах. Благодійні проєкти стали відповіддю небайдужих людей на гостру потребу забезпечення якісної додаткової освіти для кожної дитини, яка цього потребує. Ці проєкти не лише допомагають підготувати дітей до шкільного навчання, але й забезпечують психологічну підтримку, яка вкрай потрібна в умовах постійної невизначеності. Благодійні організації в Сумах започаткували низку проєктів, спрямованих на підготовку до школи дітей, які потребують підтримки. Ці проєкти не тільки забезпечують доступ до безкоштовних занять, навчальних матеріалів і інтерактивних платформ, але й передбачають організацію зустрічей з психологами, що допомагає дітям адаптуватися до нових умов життя та навчання. Один з таких благодійних проєктів - «Підготовка до школи 2024» реалізує в Сумах благодійний фонд «Кращі друзі».
Поради для батьків щодо підтримки дітей вдома
- Створіть сприятливе середовище для навчання. Виділіть окреме місце для занять, де ваша дитина зможе зосередитись на навчанні без зайвих відволікань.
- Використовуйте ігрові методи навчання. Ігри можуть бути не тільки веселими, але й навчальними. Вони допомагають розвивати логічне мислення, пам'ять та увагу дитини.
- Приймайте участь у спільних навчальних активностях. Приділіть час спільному прочитанню книг або розв'язуванню логічних завдань. Це не тільки сприятиме навчанню, але й зміцнить ваші стосунки.
- Використовуйте цифрові освітні ресурси. Знайдіть додатки та онлайн-платформи, які відповідають віковим потребам вашої дитини та її інтересам.
- Регулярно дотримуйтесь встановленого розпорядку дня. Стабільний графік сприяє кращій адаптації дитини до навчального процесу та допомагає в розвитку дисципліни.
- Заохочуйте самостійність. Допоможіть дитині навчитися планувати свій час та відповідально ставитись до виконання домашніх завдань.
- Підтримуйте емоційний зв'язок. Будьте уважні до переживань та емоцій вашої дитини, особливо у цей непростий час. Психологічна підтримка є ключовою для ефективного навчання.
Мотивація для батьків
Кожен з нас має унікальну можливість внести свій вклад у майбутнє наших дітей та нації в цілому. В цей непростий час підготовка дітей до школи в місті Суми - це приклад того, як, незважаючи на виклики, громада намагається зберегти найцінніше - генофонд. Тому ми закликаємо батьків не втрачати цю можливість для своїх дітей:
- Записуйте своїх дітей у групи підготовки до школи. Це не тільки допоможе їм краще адаптуватися до шкільного життя, але й розвине необхідні навички для успішного майбутнього.
- Беріть участь у благодійних ініціативах, що підтримують освітні програми. Ваші внески, незалежно від розміру, можуть зробити значний вплив на доступність якісної додаткової освіти для кожної дитини.
- Взаємодійте з освітніми установами та вчителями, діліться ідеями та пропозиціями. Ваша активна участь є ключовою для створення ефективної та адаптивної освітньої системи, що відповідає потребам сучасного суспільства.
Записуйте своїх дітей у групи підготовки до школи. Це не тільки допоможе їм краще адаптуватися до шкільного життя, але й розвине необхідні навички для успішного майбутнього.
ТАКОЖ ВАС МОЖЕ ЗАЦІКАВИТИ:
Розвиток освіти через благодійність
Чи вміємо ми говорити з дітьми про війну?
Безпечна освіта в реаліях воєнного стану: досвід сумського прикордоння